Hoewel apps al een tijdje bestaan, zijn ze een van de weinige dingen die niet snel zullen verdwijnen. In de loop van de tijd hebben ze ontdekt hoe ze op betrouwbare wijze een deel van onze routines kunnen worden en hun plaats als onmisbaar onderdeel van de samenleving kunnen verdienen. Gisteravond de wedstrijd niet gezien? YouTube is je beste vriend. Heb je een taxi nodig? Uber staat klaar. Heb je geen eten meer? Thuisbezorgd is hier om het te leveren. Dit artikel legt uit waarom het hebben van een medewerkers-app cruciaal is en biedt een eenvoudige oplossing om eenvoudig een app te maken.
Communicatie is de sleutel
We kunnen waarschijnlijk allemaal situaties in ons eigen leven bedenken waarin betere communicatie overmatige stress en wrijving zou hebben voorkomen. Als je tot die conclusie bent gekomen, snap je het nut van een betere communicatie. Waarom zou je moeten overwegen om een interne communicatie-app voor jouw bedrijf aan te schaffen?
Het vergemakkelijkt de toegang tot gegevens
Alle informatie moet direct beschikbaar en eenvoudig te begrijpen zijn. Kun je een situatie bedenken waarin iemand “de boodschap niet begreep” en daarom de instructies niet opvolgt? Het maakt niet uit waar je bent of hoe laat het op dat moment is, je kunt altijd bij je apps met je mobiele apparaat. Met slechts een paar tikken kun je al jouw medewerkers bereiken en elke gewenste boodschap overbrengen. Je kunt zien wie jouw aankondiging heeft ontvangen, geopend en beantwoord, en je kunt er op elk gewenst moment naar terugkeren. Er wordt tijd bespaard, informatie wordt efficiënter verstrekt en medewerkers hebben minder moeite met het uitvoeren van hun werk door het vlotte verloop van het proces.
Een band opbouwen met je personeel
Een personeelslid een bericht sturen schept een band, wekt vertrouwen en brengt je dichter bij de ontvanger. Het zal hun zelfvertrouwen en zelfrespect vergroten, waar je uiteindelijk van zult profiteren. De medewerkers kunnen direct reageren op jouw berichten door ze leuk te vinden, te becommentariëren of te antwoorden.
Thuiswerken is in opmars
Realiseer je je dat steeds meer werknemers geen eigen kantoor meer hebben? Het aantal mensen dat werkzaam is in de gezondheidszorg, transport, productie, onderwijs, foodservice, hulpdiensten en bouw en onderhoud maakt dit een logische conclusie. Het maken van een communicatie-app voor werknemers is een fluitje van een cent als je werkt in het onderwijs, de gezondheidszorg, de bouw, de horeca of het transport, die allemaal sterk afhankelijk zijn van effectieve communicatie.
Het is niet bepaald een geheim waarom het maken van een app tijdrovend en duur is. Maar hier is het addertje onder het gras: nee, dat hoeft niet zo te zijn! Om de simpele reden dat de no-code-beweging tegenwoordig ook steeds populairder wordt. Vanwege de komst van no-code-platforms is het tegenwoordig mogelijk om in minder dan een uur een volledig functionele native personeelscommunicatie-app voor jouw bedrijf te bouwen, waarbij al het harde programmeerwerk al voor je is gedaan.
Er kan geen werk worden gedaan zonder communicatie met medewerkers; het gebruik van een app van derden om dit te doen wanneer je je eigen app voor personeelscommunicatie kunt bouwen, is daarom ideaal. Met app-bouwers zonder code kun je met een paar klikken een communicatie-app maken, dus wat is je excuus?