Zakelijke telefonie Verschil zakelijk en privé telefonie abonnement

Verschil zakelijk en privé telefonie abonnement

Verschil zakelijk en privé telefonie abonnement post thumbnail image

Voor ZZP’ers en bedrijven is het tegenwoordig onmisbaar: een mobiel abonnement. De meeste communicatie wordt door de opkomst voor technologie digitaal gedaan, waardoor een “ouderwets” belletje niet meer nodig is. Deze activiteiten moeten op een snelle en efficiënte manier plaatsvinden, waardoor het werk als ZZP’er niet verhinderd moet worden. Daarom kan iedereen tegenwoordig een keuze maken, maar wat is eigenlijkhet verschil tussen zakelijk en prive telefonie?

Extra opties

Eén voordeel van zakelijk abonnement zijn de extra opties. Een zakelijk telefonie bevat een uitgebreid pakket aan extra opties in vergelijking met consumenten. Hieronder zie je vier extra opties die je krijgt bij het nemen van een zakelijk abonnement:

  • Alle abonnementen van een bedrijf onder één account
  • Abonnementsbundels tussen werkgevers en werknemers
  • Voordelig bellen
  • Persoonlijke accountmanager
  • Alle abonnementen van een bedrijf onder één account

Bij een groot bedrijf is dit zeer essentieel, want niemand wilt alle facturen in een maand bekijken en registreren. Ben je een ZZP’er, dan heb je eigenlijk helemaal niks aan deze extra optie.
Abonnementsbundels tussen werkgevers en werknemers
Niet iedere werknemer deelt zijn bundel met zijn werknemers en vind dit ook niet fijn. Deze extra optie is dus afhankelijk van de privacy bij iedereen binnen het bedrijf. Ook hier geldt dat deze optie voor een ZZP’er wegvalt.

Voordelig bellen

Dit is wellicht de grootste voordeel van zakelijk abonnement en een groot verschil tussen prive en zakelijke telefonie. Bellen met klanten is mogelijk in alle grote ondernemingen en het voordelig bellen is dus essentieel voor een succesvol bedrijf. Ook voor ZZP’ers is dit een gunstige optie, aangezien zij een lager budget bezitten.

Persoonlijke accountmanager

Niet voor iedereen is het fijn om iemand te hebben die boven je staat, maar voor deze optie is dat juist heel slim. Een vast contactpersoon is uiteraard handig voor iedere onderneming, ook als dit hoge kosten met zich meebrengt.

Kosten

Het verschil tussen zakelijk en prive telefonie voor ondernemingen mag dan wel duidelijk zijn, maar de kosten die de extra opties met zich meebrengen ligt zij zakelijk uiteraard hoog. In alle gevallen is een consumenten abonnement voordeliger dan een zakelijk abonnement, maar het aanbod aan opties is voor iedereen anders. Voor een ZZP’er is het verschil tussen prive en zakelijke telefonie duidelijk: er zijn weinig redenen om te zeggen dat een zakelijke telefonie beter is dan een consumenten telefonie.

Related Post