Tips Kies het juiste social media kanaal voor jouw bedrijf

Kies het juiste social media kanaal voor jouw bedrijf

<strong>Kies het juiste social media kanaal voor jouw bedrijf</strong> post thumbnail image

Veel mensen zitten dagelijks op social media. Wanneer je een eigen bedrijf hebt, is het aan te raden om een bedrijfspagina aan te maken op een of meerdere social media kanalen. Zodat jouw doelgroep je weet te vinden en op de hoogte wordt gehouden van nieuwe producten, aantrekkelijke acties en nieuws. Misschien weet je niet precies welk social media kanaal voor jouw bedrijf geschikt is. Daarom bespreken we twee meest populaire social media kanalen hieronder.

Facebook

Facebook is een veelgebruikt social media kanaal met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland. Dit social media kanaal wordt voornamelijk door volwassenen gebruikt. In de leeftijd 20-29 jaar maakt 82% gebruik van Facebook en in de leeftijdscategorie 40-64 jaar maakt 77% gebruik van Facebook. Facebook marketing kan gericht zijn op consumenten of bedrijven. Door de inzet van Facebook marketing kun je je naamsbekendheid vergroten en meer conversies genereren. Wanneer je een zakelijke bedrijfspagina aan maakt, kun je berichten posten, interactie hebben met je doelgroep, feedback vragen en meer verkeer naar je website genereren. Als je goed weet wie jouw doelgroep is, kun je binnen Facebook selecties maken op basis van locatie, demografische gegevens, interesses, gedrag, opleiding en leeftijd. Om je doelgroep op Facebook uit te breiden zul je moeten adverteren op facebook. Adverteren op Facebook is redelijk goedkoop. Met een dagbudget van een paar euro kun je al adverteren op Facebook.

YouTube

YouTube heeft momenteel in Nederland meer dan 9 miljoen gebruikers. Het is na Google de grootste zoekmachine waar mensen op zoek naar informatie gaan. Dit kanaal wordt gebruikt voor het delen en bekijken van video’s. De meeste YouTube gebruikers zijn tussen de 15 en 35 jaar oud. Het platform leent zich uitstekend om een product of dienst te promoten. Wanneer consumenten een productvideo bekijken zijn ze sneller geneigd om tot een aanschaf over te gaan. Als je gaat adverteren op YouTube zijn er specifieke targetting mogelijkheden. Hierdoor worden de advertenties alleen getoond aan de doelgroep die voor jou van belang is.

Vraag advies

Naast Facebook en YouTube zijn er nog meer interessante social media kanalen zoals Instagram, LinkedIn en Pinterest. Een social media bureau kan je adviseren welke social media kanalen het meest geschikt zijn voor jouw bedrijf en kunnen een strategisch social media plan voor je opstellen. 

Related Post