Tips Waarom ook jij moet nadenken over een samenwerking met een influencer op TikTok

Waarom ook jij moet nadenken over een samenwerking met een influencer op TikTok

Waarom ook jij moet nadenken over een samenwerking met een influencer op TikTok post thumbnail image

TikTok heeft de afgelopen jaren het sociale medialandschap veroverd. Tegenwoordig is TikTok beschikbaar in meer dan 150 landen, heeft het meer dan 1 miljard gebruikers en is het alleen al in de Verenigde Staten meer dan 200 miljoen keer gedownload. Net als YouTube, is de meest aansprekende trekking van het sociale-mediaplatform van TikTok de mogelijkheid om video’s te delen. Bij TikTok draait alles om door gebruikers gegenereerde inhoud, en naast het delen van video’s is TikTok’s sociale mediaplatform geëvolueerd tot een marketingkanaal voor merken waar ze het platform gebruiken om contact te leggen met consumenten tussen de 13 en 60 jaar.

Als je een bedrijf hebt, dan zijn er allerlei manieren om jouw diensten of producten te promoten; van flyers drukken tot uitgebreide televisie reclames. De laatste jaren zijn social media kanalen ook een belangrijk marketing middel geworden. Zo kan ook TikTok-marketing een geweldig medium zijn voor jouw merk om contact te maken met klanten. Met TikTok-marketing kun je TikTok gebruiken om je merk, product of dienst te promoten door verschillende tactieken toe te passen, zoals influencer-marketing, TikTok-advertenties en het creëren van organische virale inhoud. In dit artikel bieden we een stapsgewijze handleiding voor het starten van TikTok influencer marketing.

Wat is TikTok influencer marketing?

TikTok-marketing kan jouw bedrijf helpen: om naamsbekendheid te vergroten; omgaan met klanten; producten en diensten te verkopen; feedback te krijgen van klanten en adverteer producten en diensten aan doelgroepen. Met TikTok-marketing kun je het sociale-mediaplatform van TikTok gebruiken om rechtstreeks contact te leggen met klanten, maar je kunt ook de kracht van influencers gebruiken om je merk en producten te promoten.

Een TikTok-mediapersoonlijkheid of influencer biedt toegang tot jouw doelgroep(en), wat jouw klant acquisitieproces eenvoudig maakt. Vanwege de exponentiële groei van TikTok-gebruikers, kunnen bedrijven niet het risico nemen TikTok niet als een marketinginstrument te beschouwen, vooral als hun merken zich richten op millennials, generatie Z’s etc.

Met TikTok kunnen gebruikers video’s opnemen, bewerken en uploaden tot een minuut lang. In de afgelopen tijd is het geëvolueerd van een Gen Z-dominante app voor het delen van video’s tot een massaal platform voor sociale media met een krachtig potentieel voor bedrijven om hun merk op de markt te brengen bij een nieuw publiek. Merken als Zara, BMW, Levi’s en anderen hebben al succesvolle influencer-campagnes op TikTok gemaakt.

Waarom ook jij moet nadenken over een samenwerking met een influencer op TikTok

Hoe werkt influencer marketing op TikTok?

Een influencer is een persoon met een aanzienlijke aanhang op sociale media die door merken wordt betaald om hun producten bij hun volgers te promoten via gratis producten of contante betaling voor promotionele berichten. Het idee hier is om volgers te overtuigen om producten te kopen via populaire sociale media zoals TikTok, Instagram, Facebook of YouTube. Beïnvloeders hebben de macht om aankoopbeslissingen te beïnvloeden vanwege hun autoriteit, kennis of relaties met hun publiek als een vorm van sociaal bewijs.

De afgelopen jaren winnen TikTok-influencers het vertrouwen met hun werk en aanwezigheid. Hun meningen kunnen een krachtige impact hebben op mensen, vooral op jongere generaties. Steeds meer mensen volgen influencers zodat ze hun content niet missen. Merken en bedrijven werven influencers voor vermeldingen, recensies en aanbevelingen. Hoewel influencer marketing relatief nieuw is, blijft het een haalbare oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar handige marketingmogelijkheden en tegelijkertijd relaties met hun doelmarkt willen opbouwen.

Influencer-marketing kan enorm succesvol zijn als het correct wordt uitgevoerd. Door hun grote aanhang kunnen influencers en unieke kennis een geweldige buzz rond uw merk of producten creëren en een waardevol marketinginstrument zijn. Vooral als uw bedrijf zich richt op generatie Z’s (tussen 6 en 24 jaar oud), kunnen influencers je helpen jouw producten en diensten op de markt te brengen. Succesvolle samenwerkingen tussen influencers en merken op TikTok hebben gezorgd voor een massale aantrekkingskracht van producten en diensten.

Related Post