B2B,Tips Koffiekopjes: het alternatieve uithangbord

Koffiekopjes: het alternatieve uithangbord

Koffiekopjes: het alternatieve uithangbord post thumbnail image

Nederlanders zijn koffieleuten. Volgens The International Coffee Organisation (ICO) drinken wij Nederlanders per jaar zo’n 18 miljard kopjes koffie en staan hiermee in de top 5 van grootste koffiedrinkers ter wereld.

Een groot deel van die koffie (70%) nuttigen we thuis, maar van de 50 miljoen kopjes die we dagelijks nuttigen gebruiken we er dus zo’n 15 miljoen buitenshuis.

Koffiekopje belangrijker dan het lijkt

Dit klinkt allemaal niet zo spannend, maar wat nou als je die buitenshuis gedronken koffie ziet als 15 miljoen contactmomenten? Wat dat zijn het in wezen. We nuttigen koffie in de horeca, bij bedrijven en op allerlei andere locaties.

Juist als we even moeten wachten, even zitten te ontspannen of luisteren naar een gesprekspartner glijdt onze blik vaak over het koffiekopje.

Bij veel bedrijven wordt deze koffie nog aangeboden in (saaie) witte kopjes of nog erger in een samenraapsel van kopjes met niet bijbehorende schotels. Om over de plastic of papieren variant maar niet te spreken.
Ook in de horeca wordt vaak nog gekozen voor blanco kopjes of in sommige gevallen de opdruk van de koffieleverancier.

Het kan kans anders; kies voor bedrukte koffiekopjes

Maar wat nou als je deze contactmomenten benut en jouw logo of merknaam zichtbaar ter tafel brengt. Prominent in beeld, continu in het zicht. Dat logo blijft hangen, de merkbekendheid groeit, zonder dat je maar ook maar 1 keer de merknaam benoemt. Sterker nog, de koffiedrinker heeft niet eens door dat je reclame maakt.
Dat komt omdat het heel natuurlijk voelt om “gebrande producten” te gebruiken. Bij een pen vinden we het heel normaal dat er een bedrijfsnaam wordt vermeld, bij veel producten is het zelfs onderdeel van de status, maar koffiekopjes bedrukken is voor veel ondernemers nog lang niet standaard.

Van MKB tot Multinational

Als kleine ondernemer denk je nu wellicht dat dit een kostbare zaak is. Dat valt gelukkig reuze mee. Het is niet zo dat je direct dozen vol kopjes in het magazijn hebt staan omdat het pas interessant is vanaf 10.000 kopjes. Bij Riké Group leveren ze bijvoorbeeld al vanaf 24 stuks en als je aan het einde van een gemiddelde werkdag in de vaatwasser kijkt zult u zien dat dit echt geen hoog aantal is voor een klein bedrijf.

Maar ook bij grote bedrijven zie je nog regelmatig de budget-line witte kopjes. Deze kopjes dragen bij aan de uitstraling van je bedrijf naar de bezoeker toe of je het nu wilt of niet.

Koffiekopjes met bedrukking in de horeca

30% van de koffie die we buitenshuis gebruiken nuttigen we in de horeca. Ook hier wordt vaak vergeten dat dit een prima moment is om de klant even te herinneren aan de merknaam van het etablissement. Vergeet daarnaast ook niet al de foto’s die via Facebook gedeeld worden van het koffiemoment. Gratis reclame!

Ps. nog een gratis tip: Zorg er wel voor dat de bedrukking vaatwasbestendig is en van hoge kwaliteit. Want een kopje met een half verwassen logo is bijna net zo erg als een leeg koffiekopje…

Related Post